Aktualności, Doradztwo rekrutacyjne, Nauka i samokształcenie

CV – kilka sugestii jak stworzyć CV.

Poprzedni wpis
Jak wygląda twoja strona na LinkedIn?
Następny wpis
Rekomendacje – zbierać? Nie?

Kilka sugestii jak stworzyć CV.

Czasy są gorące. Może nadarzyć się moment, gdzie przyda się podstawowa wersja CV, które szybko będzie można zaktualizować. Ten kto choć raz w życiu tworzył taki dokument wie, że zajmuje to dużo czasu. Przypominanie sobie dat, umiejętności, zadań, osiągnięć,… Napisanie dobrego resume może zająć kilka godzin. Niby wszyscy to wiedzą, ale…

Poniżej garść sugestii, które warto uwzględnić pisząc CV:

  1. Długość – maksymalnie 2 strony.
  2. Czcionka – minimum 11, preferowane 12, Arial/Times Newe Roman.
  3. Format docx. lub PDF.
  4. Bez aktywnych linków do maila, stron etc. ATSy (aplicant tracking system) tego nie lubią, potraktują Twoje CV jako zawirusowane (takie czasy).
  5. Bez zdjęcia.
  6. Dane adresowe – miasto, telefon, mail, LinkedIn URL – ale bez daty urodzenia i innych personalnych kwestii.
  7. Unikaj ikonek i symboli -> ponownie ATSy.
  8. Wpisz największe osiągnięcia i poprzyj je liczbami (zadaj sobie pytanie: Co firma zyskała dzięki mnie?).
  9. Doświadczenie ułóż chronologicznie – najnowsze na początku strony/u góry.
  10. Jeśli długo pracowałeś w jednej firmie, oddziel wyraźnie datami awanse, zmiany stanowisk by pokazać swój rozwój i podnoszenie kompetencji.
Podziel się tym
Menu