Jack Welch – Winning znaczy zwyciężać – książka, która powinna mi wpaść w ręce już dawno temu. Szkoda, że tak się nie stało, bo zyskałabym wiele pomocnych informacji odnośnie działania firmy i procesów w niej zachodzących, ale także świadomego podejmowania tematu własnej kariery.
Ale nic, mam, czytam i z każdą kartką bardziej rozumiem, co to znaczy zarządzanie, dlaczego niektórzy pracownicy są nagradzani inni nie, jakie kierownictwo być powinno, a jakie będzie uciążliwe dla pracowników i firmy. Proste porady i filozofia podana w potocznym i lekkim języku (gdzieś przeczytałam, że to dzięki jego żonie dziennikarce tak łatwo czyta się tę dość grubą książkę). Szczerze rekomenduję pracownikom szeregowym i kierownikom, jako inspirację i po prostu fajną książkę.
Książka podzielona jest na na trzy główne części. Pierwsza przedstawia firmę od środka – porusza takie tematy jak przywództwo, wyłanianie zwycięzców i doprowadzanie do zmian. Druga opisuje kontakty zewnętrzne – omawia konkurencję, zawiera rozdziały o strategii, fuzjach i six sigma. Kolejna część dotyczy kariery – od szukania dla siebie odpowiedniej pracy po osiąganie równowagi pomiędzy życiem zawodowym a osobistym.
Chcesz zmienić swoją karierę? Skorzystaj z profesjonalnego coachingu kariery!
Jeśli potrzebujesz wsparcia w odkrywaniu nowych ścieżek zawodowych, coach kariery Agnieszka Miliszkiewicz-Pajdzińska pomoże Ci zdefiniować swoje cele i osiągnąć sukces. Umów się na konsultację i zacznij działać już teraz.