Coaching, Doradztwo rekrutacyjne, Nauka i samokształcenie

Jestem wytaczająca dobra – „I am enough” M. Peer.

Poprzedni wpis
Pisz, publikuj i buduj swoją markę
Następny wpis
Jak wygląda twoja strona na LinkedIn?

Jestem wytaczająca dobra – „I am enough” M. Peer.

Książka dla tych co stale nie są z siebie zadowoleni lub mają niską samoocenę albo pozwalają sobie wchodzić na głowę. Czyta się jednym tchem.

Dla mnie cenna i ciekawa część to wskazówki jak działać na wypadek spotkania z osobą mało dla nas przyjazną.

Instrukcja:

  1. Jeśli Twój rozmówca powie o Tobie coś niemiłego – po prostu podziękuj za podzielenie się opinią. Ten zabieg spowoduje ucięcie konwersacji, bo ani nie negujesz ani nie eskalujesz.
  2. Jeśli Twój interlokutor powie coś obraźliwego pod Twoim adresem – poproś o powtórzenie, jakbyś nie dosłyszał. Szanse, że osoba przywołana do tablicy powtórzy to jeszcze raz są małe.
  3. Jeśli jednak osoba, powtórzy uwagę – zareaguj pytając: Czy chcesz mi zrobić przykrość? Po to to mówisz? Tak postawione pytanie pozwoli rozmówcy zauważyć, że robi źle i albo przeprosi… albo pójdzie dalej.
  4. Jeśli osoba, z którą rozmawiasz, pomimo wysiłków nie przestaje, powiedz: „Skoro dajemy sobie informację zwrotna, to wiedz, że ci co najbardziej krytykują mają problem sami ze sobą. Wobec tego musisz bardzo nie lubić sam siebie. Bardzo mi za ciebie przykro”.

Przynajmniej punkt 1 i 2 wydają się łatwe do wdrożenia. Można potrenować, zobaczyć jak działa w praktyce.

Podziel się tym
Menu